Selasa, 15 Februari 2011

Saat Perjalanan Adalah Pencarian Diri

Setelah sekian lama aku tak menulis. 
Hari ni cuti Maulidur Rasul baru ada kesempatan nak menulis. Salam Maulidur Rasul buat semua pembaca. 
Ermmm 
tak tau nak merepek apa sebenarnye... 
So, aku nak share poster ni ngan korang lepas bukak fb tadi.


Poster ni buat aku banyak berfikir. 
Adakah aku mencintai nabi Muhammad S.A.W sepenuh hati???? 
Hanya Allah yang tahu hati hambanya ini. 
Masih banyak kekurangan diri yang harus aku perbaiki.


Semalam 
14 Februari, hari Valentine... 
kecoh staff non muslim wish hari ni... 
aku pasang telinga je la. 
Minggu ni sepatutnya aku di bahagian stor. 
Tak sangka boleh sama dengan mamat tu. 
Kat stor bukannye banyak kerja jadi aku lebih rela buat filling kat kaunter 2. 
Aku biarkan dia key in ubat-ubat yang nak diinden ke Pharmaniaga sorang-sorang. 
Biarlah Kak Min yang ajar dia dulu. Aku nanti dulu la. 
Kita orang memang kurang komunikasi since kes aku, dia dan geng 302... 
Ah! 
biar masa menentukan segalanya.


Petang tu aku masih di kaunter 2. 
Filling ubat tak henti-henti. 
Tanpa aku sedari rupa-rupanya dia dah usha aku lama. 
Dari jarak yang dekat pulak tu. 
Aku sedar bila En. Wan bagi tau yang mamat tu suka tengok aku sebab comel. 
Merah padam muka aku. 
Malu la... 
Staff lain pon perasan jugak sebab dia asyik pandang belakang je. 
Dia tu screening plus jaga nombor. 
Pandang la depan wat pe tengok belakang. 
Malu malu maluuuuu.... 
tau tak. 
En. Wan pon suka sangat mengusik aku. 
Bole pulak tolong sampaikan. 
Hish...
jujur aku cakap iman aku goyang bila bab2 macam ni. 
Balik je rumah lepas beli tiket train dengan sakinah terus dengar lagu ni. 
Aku tau lagu ni dari peminat Hlovate yang post lagu ni kat fb. 
Tajuk nye 'Menjemput Bidadari'. 
http://www.youtube.com/watch?v=0Q-UD948_K8
Lagu ni membuat hatiku tenang.
Layan je la....



Tiada ulasan: